Overlijden medeparochiaan Niek Baas

Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van

† Nicolaas Antonius Martha Baas

- Niek -

Moge Niek nu thuis zijn bij zijn Schepper op wie hij zo vertrouwde.

Op donderdag 26 mei is Niek op 82-jarige leeftijd in het Amstelland Ziekenhuis overleden. Wij leven mee met dit grote verlies voor Lida zijn vrouw, zijn zonen, schoondochters, kleinkinderen en allen die hem zo lief waren. Moge zij allen de troostende kracht van Gods Geest ontvangen om dit plotselinge verlies te verwerken.

De gezongen Uitvaartmis zal op vrijdag 3 juni om 11.30 uur in onze Sint Urbanuskerk plaatsvinden, waarna wij Niek naar zijn laatste rustplaats op het parochiekerkhof ‘Vreedenhof’ zullen begeleiden.

Als parochiegemeenschap zijn wij dankbaar en trots op de vele jaren waarin Niek zich met veel enthousiasme, muzikaliteit en gedrevenheid in vriendschap heeft ingezet voor onze parochie. Amper twee weken geleden hebben wij tijdens de viering van het 125-jarig jubileum van onze H.Urbanuskerk in de pontificale hoogmis, naar nu blijkt, Niek voor de laatste keer voor zijn koor ‘Sint Cecilia’ zien staan. Het koor waarvan hij gedurende 55 jaar de dirigent was en dat hij de laatste 10 jaren ook nog eens begeleidde op het kleine orgel.

Veel van onze parochianen en dorpsgenoten zullen zich Niek herinneren als de ”Bovenmeester” van de Sint Josephschool en de Zwaluw, onze dorpsschool waaraan hij 40 jaar zijn beste krachten gaf. Niek heeft veel voor Nes aan de Amstel betekend. Als gepassioneerd en betrokken bestuurder was hij voorzitter van de Stichting dorpshuis en secretaris van de ‘Stichting Vrienden van de Urbanuskerk’. Hij heeft door zijn grote inbreng in het maatschappelijk en kerkelijk leven veel respect afgedwongen en is als erkenning hiervoor vele keren maatschappelijk en kerkelijk onderscheiden. We herinneren ons zeker zondag 7 maart, de dag dat Niek het gouden insigne van de Kerkelijke Stichting St. Gregorius heeft ontvangen ter gelegenheid van zijn 55-jarig dirigentschap. Wij zijn Niek veel dank verschuldigd.

Namens het parochieteam, Joop Sibum